Předminulý týden jsem se konečně po hlavě vrhla do aktivity, po které jsem již dlouho toužila, jen jsem si nebyla jistá, zda najdu dostatek času.
Urovnala jsem si v hlavě priority a zapsala se na kurz Results Coaching System. Je to velmi náročné, jak časově, tak i z hlediska obsahu informací, které musí účastník pojmout.
V minulém týdnu jsme se po úvodních telelekcích sešli na třídenních workshopu, který mě neskutečně obohatil.
Mluvili jsme o tom, jak funguje mozek, jaké jsou klíčové prvky komunikace, jaké rozhovory přináší nápady, jaké jsou kompetence kouče, jak se dostat od nápadu k akci. Probrali jsme patové situace, vyzkoušeli si roli koučovaného a během těch náročných a dlouhých tří dnů jsme se dostali až k roli kouče, emoční regulaci a řízení rozvoje a odpovědnosti.
Tyto tři dny mi daly vážně nový pohled na řešení problémů. Naučily mě se ptát jinak, efektivně s ohledem na potřebu koučovaného.
Hodně o této metodě přemýšlím a čím dál více se utvrzuji v tom, že tato metoda je to, co vážně funguje a měli by ji znát všichni učitelé.
Je to něco, co koresponduje se základním posláním učitelů, a to je vést svého žáka ke klíčovým kompetencím.
Pomocí dobře kladených otázek nutíme žáka přemýšlet, neučíme ho bez přemýšlení o věcech, začne vše chápat v souvislostech. Vedeme ho k tomu, aby si řešení našel ve své hlavě, neradíme mu. To je podle mě to nejdůležitější pro to, aby žák dospěl k té nejdůležitější motivaci, a to je ta vnitřní.
Jsem moc ráda, že jsem se do programu zapsala a slibuji, že budu myšlenky předávat dál, a to zejména na naší škole:))
Žádné komentáře:
Okomentovat