úterý 10. března 2015

Nová role učitele

Předminulý týden jsem se konečně po hlavě vrhla do aktivity, po které jsem již dlouho toužila, jen jsem si  nebyla jistá, zda najdu dostatek času.
Urovnala jsem si v hlavě priority a zapsala se na kurz Results Coaching System. Je to velmi náročné, jak časově, tak i z hlediska obsahu informací, které musí účastník pojmout.
V minulém týdnu jsme se po úvodních telelekcích sešli na třídenních workshopu, který mě neskutečně obohatil.
Mluvili jsme o tom, jak funguje mozek, jaké jsou klíčové prvky komunikace, jaké rozhovory přináší nápady, jaké jsou kompetence kouče, jak se dostat od nápadu k akci. Probrali jsme patové situace, vyzkoušeli si roli koučovaného a během těch náročných a dlouhých tří dnů jsme se dostali až k roli kouče, emoční regulaci a řízení rozvoje a odpovědnosti.
Tyto tři dny mi daly vážně nový pohled na řešení problémů. Naučily mě se ptát jinak, efektivně s ohledem na potřebu koučovaného.
Hodně o této metodě přemýšlím a čím dál více se utvrzuji v tom, že tato metoda je to, co vážně funguje a měli by ji znát všichni učitelé.
Je to něco, co koresponduje se základním posláním učitelů, a to je vést svého žáka ke klíčovým kompetencím.
Pomocí dobře kladených otázek nutíme žáka přemýšlet, neučíme ho bez přemýšlení o věcech, začne vše chápat v souvislostech. Vedeme ho k tomu, aby si řešení našel ve své hlavě, neradíme mu. To je podle mě to nejdůležitější pro to, aby žák dospěl k té nejdůležitější motivaci, a to je ta vnitřní.
Jsem moc ráda, že jsem se do programu zapsala a slibuji, že budu myšlenky předávat dál, a to zejména na naší škole:))

Žádné komentáře:

Okomentovat