neděle 23. listopadu 2014

Jak vybrat střední školu?

Nedávno mi volala kamarádka, byla vyplašená a ubrečená. Takovou ji fakt neznám, tak jsem se zeptal, co se děje? Čekal jsem, že ji někdo umřel, přišla o práci či se rozvádí, ale jak ji znám, kvůli poslednímu důvodu by fakt nebrečela. Po chvíli konverzace  to z ní konečně vypadlo. Obrátila se na mě jako na odborníka v oblasti školství, podle ní tomu opravdu rozumím, jelikož jsem dost ješitný, tak jsem jí to ani nevymlouval. Hledá pro dceru střední školu a je to složitější úkol, než najít novou kabelku, pravila. Tak jsem se trochu zamyslel a pokusil jsem se jí dát pár rad, jak najít správnou školu. Jelikož je to poslušná kamarádka, kladla moje otázky ředitelům škol. Tak se s Vámi musím podělit, o to jak to dopadlo:
1. Kolik žáků mají ve třídě. Normální počet (32-34), kamarádka málem spadla ze židle. Jelikož si myslela, že normální počet je 25. Chyba..
2. Paní ředitelko, máte e-learning? Ano, používáme učebnice. Vy ještě používáte učebnice, v tom okamžiku schovala tablet zpátky do kabelky.
3. Mají žáci  možnost výběru seminářů od 1. ročníku?? Bohužel, nemáme na to peníze.  Aha, vy na to nemáte mzdové prostředky, že bych Vám snad poslala sponzorský dar?
4. Kolik skupin máte ve výuce cizích jazyků? Na jazyky přece není nutné dělit děti. Ale moje dcera umí anglicky..To si myslíte Vy, odpověděla ředitelka.
5. Jezdíte se žáky do zahraničí? Tak jsem byla ujištěna, že jsem blázen. Kdo prý chce dobrovolně do kriminálu..
6. Naleznu na webových stránkách seznam vyučujících? Máme tam číslo na spojovatelku, která Vám přepojí. A když zapomenu jméno vyučujícího, tak se asi nedovolám.
7. Můžeme se přijít podívat na výuku? Samozřejmě, kdy otevřených dveří jsou vypsány na prosinec od 17-19 hodin. Tak jsem se zamyslela, jestli mají výuku tak dlouho večer nebo si snad půjdu prohlédnout ty učebnice..

V neděli odpoledne jsem se s kamarádkou sešel v kavárně a položila ty samé otázky mě. A jak zněly moje odpovědi?
1. Počet žáků ve třídě musí být maximálně 25. A důvod?? Pracujete individuálně s každým žákem, máte na to totiž čas. 
2. E-learning? No jasně, obsahuje výuková videa, pracovní listy, prezentace, on-line testy. Učebnice? to už nemáme dávno.
3. Semináře máme od 1. do 4. ročníku, v maturitním ročníku už mají studenti pouze maturitní předměty.
4. DO jazykových skupin jsou žáci děleni dle úrovně a to na 3 stupně.
5. Každoročně uskutečňujeme několik zahraničních výjezdů, nejdále jsem byly v Kanadě.
6. Kromě seznamu vyučujících na webových stránkách, tam nalezneš i dokumenty, výroční zprávu a spoustu užitečných odkazů.
7. DODéčka? jasně, každý den...

Dopili jsem kafe, kamarádka si zapálila cigaretu a pravila: "na tu vaši školu nemám peníze", tak jsem se pousmál a pravil: "měsíční školné na naší škole nestojí zdaleka tolik, jako tvé kabelky". Malá rada na závěr. Investice do kabelky či drahých bot jsou fajn, ale investovat do vzdělání vašich dětí se Vám vrátí. Boty a kabelky vyjdou z módy, ale vědomosti a schopnosti ne. 
Tak zase příště. Budeme řešit, z čeho maturovat.

Žádné komentáře:

Okomentovat